PROJE GÖREVİ
İÇERİK
|
SINIF DÜZEYİ
|
BEKLENEN BECERİLER
|
HAZIRLAMA SÜRESİ
|
DEĞERLENDİRMEDE KULLANILACAK ARAÇLAR
|
Asal sayıyı ve aralarında asal sayıları belirleme, Bir
doğal sayıyı, asal çarpanlarına ayırma
|
6.Sınıf
|
Problem çözme
Akıl yürütme
İletişim
İlişkilendirme
Araştırma
|
2 Ay
|
Dereceli
Puanlama Anahtarı
|
Sevgili öğrenciler,
Bu görevde sizden: Asal
sayı kavramının ne anlama geldiğinin ve tarihsel sürecinin araştırılması
istenmektedir. 'Eratosthenes Kalburu'nun
ne işe yaradığını ve hangi amaçla kullanıldığını araştırınız.
|
YÖNERGE: Projenizi
gerçekleştirirken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz
1.
2 kişilik bir grup oluşturunuz.
2.
Bir grup başkanı ve yardımcısı belirleyip görev dağılımını
yapınız.
3.
Yapacağınız çalışmanın zaman ve iş takvimini yapınız ve bu
takvime uygun çalışmalarınızı tamamlayınız.
4.
Araştırmanızla ilgili öncelikle temel kavramları ve önemli
noktaları belirleyiniz.(1 neden asal sayı değildir? 2 den başka neden çift
asal sayı yoktur? Vb.)
5.
Asal sayıların nasıl
oluştuğunu ve özelliklerini araştırınız.
6.
Eratosthenes ve çalışmasıyla ilgili bilgi toplayınız.
7.
Yaptıklarınızı ve karşınıza çıkan sonuçları
raporlaştırınız ve gerekiyorsa pano halinde görselleştiriniz.
8.
Çalışmalarınız puanlama anahtarına göre
değerlendirileceğinden puanlama anahtarını inceleyiniz.
9.
Çalışmalarınızı zamanında tamamlayarak kontrollerini mutlaka
yapınız.
10.Çalışmalarınızın raporunu sunum haline
getiriniz ve kendi yorumlarınızı da ekleyiniz.
11.BAŞARILAR.
|
PROJE GÖREVİ
İÇERİK
|
SINIF DÜZEYİ
|
BEKLENEN BECERİLER
|
HAZIRLAMA SÜRESİ
|
DEĞERLENDİRMEDE KULLANILACAK ARAÇLAR
|
Çokgenleri Çizme, Nicelikleri Karşılaştırmada Oran
Kullanma ve Çevre Uzunluğu Bulma
|
6.Sınıf
|
Problem çözme
Akıl yürütme
İletişim
İlişkilendirme
Araştırma
|
2 Ay
|
Dereceli
Puanlama Anahtarı
|
Sevgili öğrenciler,
Bu görevde sizden: Evinizin
veya okulunuzun da içinde olduğu bir bölgenin veya bahçenin ölçekli bir
planını çizmeniz istenmektedir.
|
YÖNERGE: Projenizi
gerçekleştirirken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz
1.
2 kişilik bir grup oluşturunuz.
2.
Bir grup başkanı ve yardımcısı belirleyip görev dağılımını
yapınız.
3.
Yapacağınız çalışmanın zaman ve iş takvimini yapınız ve bu
takvime uygun çalışmalarınızı tamamlayınız.
4.
Kağıdınızın ve çizilecek bölgenin kenar uzunluklarını
oranlayarak planın ölçeğine karar veriniz.
5.
Bölgedeki ağaç, duvar, bahçe,
park gibi alanların ölçeğe göre çizim uzunluğunu ve çevre uzunluklarını bulup
planı hazırlayınız.
6.
Plan, ölçme ve hesaplama bilgilerini içeren bir rapor
hazırlayıp sunumunuzu yapınız.
7.
Çalışmalarınız puanlama anahtarına göre
değerlendirileceğinden puanlama anahtarını inceleyiniz.
8.
Çalışmalarınızı zamanında tamamlayarak kontrollerini mutlaka
yapınız.
9.
Çalışmalarınızın raporunu sunum haline getiriniz ve kendi
yorumlarınızı da ekleyiniz.
10.BAŞARILAR.
|
PROJE GÖREVİ
İÇERİK
|
SINIF DÜZEYİ
|
BEKLENEN BECERİLER
|
HAZIRLAMA SÜRESİ
|
DEĞERLENDİRMEDE KULLANILACAK ARAÇLAR
|
Kesirlerle Yapılan İşlemlerin Modellenmesi
|
6.Sınıf
|
Problem çözme
Akıl yürütme
İletişim
İlişkilendirme
Araştırma
|
2 Ay
|
Dereceli
Puanlama Anahtarı
|
Sevgili öğrenciler bu
projede sizden kesirlerle yapılan işlemlerin modellerle (şekille) göstermeniz
istenmektedir.
|
YÖNERGE: Projenizi
gerçekleştirirken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz
1.
2 kişilik bir grup oluşturunuz.
2.
Bir grup başkanı ve yardımcısı belirleyip görev dağılımını
yapınız.
3.
Yapacağınız çalışmanın zaman ve iş takvimini yapınız ve bu
takvime uygun çalışmalarınızı tamamlayınız.
4.
Araştırmanızla ilgili öncelikle temel kavramları ve önemli
noktaları belirleyiniz.(kesir kavramı, kesirlerle yapılan işlemler vs.)
5.
Verilen kesirli işlemlerin modellemesini yapınız.
6.
Yaptıklarınızı ve karşınıza çıkan sonuçları
raporlaştırınız ve gerekiyorsa pano halinde görselleştiriniz.
7.
Çalışmalarınız puanlama anahtarına göre
değerlendirileceğinden puanlama anahtarını inceleyiniz.
8.
Çalışmalarınızı zamanında tamamlayarak kontrollerini mutlaka
yapınız.
9.
Çalışmalarınızın raporunu sunum haline getiriniz ve kendi
yorumlarınızı da ekleyiniz.
10.BAŞARILAR.
|
PROJE GÖREVİ
İÇERİK
|
SINIF DÜZEYİ
|
BEKLENEN BECERİLER
|
HAZIRLAMA SÜRESİ
|
DEĞERLENDİRMEDE KULLANILACAK ARAÇLAR
|
Makine Tasarımı
|
6.Sınıf
|
Problem çözme
Akıl yürütme
İletişim
İlişkilendirme
Araştırma
|
2 Ay
|
Dereceli
Puanlama Anahtarı
|
Sevgili öğrenciler,
Bu görevde sizden: Geometri
bilgilerinizi kullanarak günlük hayatta ihtiyaç duyulan bir makinenin
tasarımını yapmanız istenmektedir.
|
YÖNERGE: Projenizi
gerçekleştirirken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz
1.
4 kişilik bir grup oluşturunuz.
2.
Bir grup başkanı ve yardımcısı belirleyip görev dağılımını
yapınız.
3.
Yapacağınız çalışmanın zaman ve iş takvimini yapınız ve bu
takvime uygun çalışmalarınızı tamamlayınız.
4.
Günlük hayatta insanların bazı ihtiyaçlarını giderebilecek
daha önce tasarlanmış makinelerin neler olabileceğini araştırınız.
5.
İnsanların yaşamını kolaylaştıracak bir makine
tasarlayınız.
6.
Tasarımınızda hangi geometrik modelleri kullanacağınızı
belirleyiniz.
7.
Tasarladığınız makinenin farklı yönlerden görünümlerini
karton üzerine çiziniz.
8.
Yaptığınız çizimi kullanarak makinenizin maketini
kartondan inşa ediniz.
9.
Makinenizin üç boyutlu çizimini, üç boyutlu çizim yapmaya
yarayan bilgisayar yazılımları kullanarak yapabilirsiniz.
10.Hazırladığınız maketi ve makinenizin
farklı yönlerden görünümlerini sınıf arkadaşlarınıza tanıtınız.
11.Geliştirdiğiniz makinenin kullananlara
ne gibi kolaylıklar sağlayacağını sunum yaparak sınıf arkadaşlarınıza
anlatınız.
12.Yaptıklarınızı ve karşınıza çıkan
sonuçları raporlaştırınız.
13.Çalışmalarınız puanlama anahtarına göre
değerlendirileceğinden puanlama anahtarını inceleyiniz.
14.Çalışmalarınızı zamanında tamamlayarak
kontrollerini mutlaka yapınız.
15.Çalışmalarınızın raporunu sunum haline
getiriniz ve kendi yorumlarınızı da ekleyiniz.
16.BAŞARILAR.
|
PROJE GÖREVİ
İÇERİK
|
SINIF DÜZEYİ
|
BEKLENEN BECERİLER
|
HAZIRLAMA SÜRESİ
|
DEĞERLENDİRMEDE KULLANILACAK ARAÇLAR
|
Matematik Tarih Şeridi
|
6.Sınıf
|
Problem çözme
Akıl yürütme
İletişim
İlişkilendirme
Araştırma
|
2 Ay
|
Dereceli
Puanlama Anahtarı
|
Sevgili öğrenciler,
Bu görevde sizden:
Geçmişten günümüze kadar olan bölümde matematik alanındaki önemli buluşları
araştırmanız ve bu buluşları bulan matematikçileri kronolojik olarak matematik
tarih şeridini hazırlamanız istenmektedir.
|
YÖNERGE: Projenizi
gerçekleştirirken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz
1.
2 kişilik bir grup oluşturunuz.
2.
Bir grup başkanı ve yardımcısı belirleyip görev dağılımını
yapınız.
3.
Yapacağınız çalışmanın zaman ve iş takvimini yapınız ve bu
takvime uygun çalışmalarınızı tamamlayınız.
4.
Tarihte matematikle ilgili en önemli buluşları
araştırınız.
5.
Bütün bu buluşları bula matematikçilerin küçük
resimleriyle destekleyiniz.
6. Bu bilgileri kronolojik sıraya göre şerit üzerine
yerleştiriniz.
7.
Şerit üzerindeki yazının okunaklı ve kalın yazılmasına
dikkat ediniz.
8.
Yaptıklarınızı ve karşınıza çıkan sonuçları
raporlaştırınız.
9.
Çalışmalarınız puanlama anahtarına göre
değerlendirileceğinden puanlama anahtarını inceleyiniz.
10.Çalışmalarınızı zamanında tamamlayarak
kontrollerini mutlaka yapınız.
11.Çalışmalarınızın raporunu sunum haline
getiriniz ve kendi yorumlarınızı da ekleyiniz.
12.BAŞARILAR.
|
PROJE GÖREVİ
İÇERİK
|
SINIF DÜZEYİ
|
BEKLENEN BECERİLER
|
HAZIRLAMA SÜRESİ
|
DEĞERLENDİRMEDE KULLANILACAK ARAÇLAR
|
Olasılık ve Bir Olayın Olma Olasılığı
|
6.Sınıf
|
Problem çözme
Akıl yürütme
İletişim
İlişkilendirme
Araştırma
|
2 Ay
|
Dereceli
Puanlama Anahtarı
|
Sevgili öğrenciler,
Bu görevde sizden: Kendinize
özgü bir oyun tasarlamanız ve bu oyunu tasarlarken oyunu oynayan herkesin
kazanma şansı eşit olması istenmektedir.
|
YÖNERGE: Projenizi
gerçekleştirirken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz
1.
3 kişilik bir grup oluşturunuz.
2.
Bir grup başkanı ve yardımcısı belirleyip görev dağılımını
yapınız.
3.
Yapacağınız çalışmanın zaman ve iş takvimini yapınız ve bu
takvime uygun çalışmalarınızı tamamlayınız.
4.
Farklı oyunları araştırın.
5.
Araştırılan oyunlarda
oynayanların kazanma olasılıklarını inceleyiniz.
6.
Yapılan araştırma ve incelemelerden edinilen bilgilerle
yeni bir oyun tasarlayınız.
7.
Oyunda hangi malzemelerin kullanılacağına karar
veriniz.(kağıt, kalem, zar, pullar vb.)
8.
Oyunun kurallarını belirleyin ve adil olup olmadığını
kontrol ediniz.
9.
Yaptıklarınızı ve karşınıza çıkan sonuçları
raporlaştırınız ve projenizi arkadaşlarınıza sunumunu yapınız.
10.Çalışmalarınız puanlama anahtarına göre
değerlendirileceğinden puanlama anahtarını inceleyiniz.
11.Çalışmalarınızı zamanında tamamlayarak
kontrollerini mutlaka yapınız.
12.BAŞARILAR.
|
PROJE GÖREVİ
İÇERİK
|
SINIF DÜZEYİ
|
BEKLENEN BECERİLER
|
HAZIRLAMA SÜRESİ
|
DEĞERLENDİRMEDE KULLANILACAK ARAÇLAR
|
Ondalık Kesirleri Günlük Hayatta Kullanma
|
6.Sınıf
|
Problem çözme
Akıl yürütme
İletişim
İlişkilendirme
Araştırma
|
2 Ay
|
Dereceli
Puanlama Anahtarı
|
Sevgili öğrenciler,
Bu görevde sizden: Elinizde
20.000 TL para olduğunu kabul ederek araba almanız isteniyor. Gerekli
araştırma ve hesapları yapmanız ve size en uygun arabayı belirlemeniz
gerekiyor.
|
YÖNERGE: Projenizi
gerçekleştirirken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz
1.
2 kişilik bir grup oluşturunuz.
2.
Bir grup başkanı ve yardımcısı belirleyip görev dağılımını
yapınız.
3.
Yapacağınız çalışmanın zaman ve iş takvimini yapınız ve bu
takvime uygun çalışmalarınızı tamamlayınız.
4.
Alınacak arabada olması istenen özellikleri
belirleyiniz.(Otomatik vites, benzinli ya da dizel, klima vb.)
5.
Yeni ve kullanılmış arabaların
fiyatlarını araştırınız.
6.
Arabanın fiyatı dışında yapılacak harcamaları
belirleyiniz.(Plaka, sigorta vb.)
7.
Arabayı aldıktan sonra çıkabilecek masrafları
belirleyiniz.
8.
Seçtiğiniz arabayı tercih etme nedenini açıklayınız.
9.
Yaptıklarınızı ve karşınıza çıkan sonuçları
raporlaştırınız ve projenizi arkadaşlarınıza sunumunu yapınız.
10.Çalışmalarınız puanlama anahtarına göre
değerlendirileceğinden puanlama anahtarını inceleyiniz.
11.Çalışmalarınızı zamanında tamamlayarak
kontrollerini mutlaka yapınız.
12.BAŞARILAR.
|
PROJE GÖREVİ
İÇERİK
|
SINIF DÜZEYİ
|
BEKLENEN BECERİLER
|
HAZIRLAMA SÜRESİ
|
DEĞERLENDİRMEDE KULLANILACAK ARAÇLAR
|
Süsleme Yapma, Geometrik Şekiller Çizme ve Geometrik
İnşaları Kullanma
|
6.Sınıf
|
Problem çözme
Akıl yürütme
İletişim
İlişkilendirme
Araştırma
|
2 Ay
|
Dereceli
Puanlama Anahtarı
|
Sevgili öğrenciler,
Bu görevde sizden: Grubunuzu
temsil eden bir logo tasarlamanız istenmektedir.
|
YÖNERGE: Projenizi
gerçekleştirirken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz
1.
3 kişilik bir grup oluşturunuz.
2.
Bir grup başkanı ve yardımcısı belirleyip görev dağılımını
yapınız.
3.
Yapacağınız çalışmanın zaman ve iş takvimini yapınız ve bu
takvime uygun çalışmalarınızı tamamlayınız.
4.
Grubunuza bir isim belirleyiniz.
5.
Farklı logolar inceleyerek etkili bir logonun ne gibi
özellikler taşıması gerektiğini belirleyiniz.
6.
Grubu yansıtan özellikleri
belirleyiniz ve bunların logoya nasıl yansıtabileceğinizi belirleyiniz.
7.
Kişisel veya grup olarak çalıştığını9z taslaklardan birini
seçip logoya son şeklini veriniz.
8.
Logonun nasıl oluşturulduğunu, logonun anlamını açıklayan
bir rapor hazırlayınız, logoyla birlikte projenizin sunumunu
gerçekleştiriniz.
9.
Çalışmalarınız puanlama anahtarına göre
değerlendirileceğinden puanlama anahtarını inceleyiniz.
10.Çalışmalarınızı zamanında tamamlayarak
kontrollerini mutlaka yapınız.
11.BAŞARILAR.
|
PROJE GÖREVİ
İÇERİK
|
SINIF DÜZEYİ
|
BEKLENEN BECERİLER
|
HAZIRLAMA SÜRESİ
|
DEĞERLENDİRMEDE KULLANILACAK ARAÇLAR
|
Ünlü Türk-İslam Matematikçileri
|
6.Sınıf
|
Problem çözme
Akıl yürütme
İletişim
İlişkilendirme
Araştırma
|
2 Ay
|
Dereceli
Puanlama Anahtarı
|
Sevgili öğrenciler,
Bu görevde sizden: Ünlü
Türk ve İslam matematikçilerinin yaşamları ve matematiğe kazandırdıkları ile
ilgili dergi ve sunum hazırlamanız istenmektedir.
|
YÖNERGE: Projenizi
gerçekleştirirken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz
1.
2 kişilik bir grup oluşturunuz.
2.
Ünlü Türk ve İslam matematikçilerini araştırınız.
3.
Yaşamları ile ilgili kısa bilgiler veriniz. İlginç
yaşantılarını yazınız.
4.
Resimlerini bulunuz (kütüphaneden fotokopi yoluyla
bulabilirsiniz, internetten araştırabilirsiniz.)
5.
Matematiğe kazandırdıkları yenilikleri açıklayınız.
6.
Ünlü Türk ve Müslüman matematikçilerin resimlerinin ve
matematiğe kazandırdıklarının bulunduğu bir dergi hazırlayınız.
7.
Yaptıklarınızı ve karşınıza çıkan sonuçları
raporlaştırınız ve sınıfta arkadaşlarınıza sunumunuzu yapınız.
8.
Çalışmalarınız puanlama anahtarına göre
değerlendirileceğinden puanlama anahtarını inceleyiniz.
9.
Çalışmalarınızı zamanında tamamlayarak kontrollerini mutlaka
yapınız.
10.Çalışmalarınızın raporunu sunum haline
getiriniz ve kendi yorumlarınızı da ekleyiniz.
11.BAŞARILAR.
|
PROJE GÖREVİ
İÇERİK
|
SINIF DÜZEYİ
|
BEKLENEN BECERİLER
|
HAZIRLAMA SÜRESİ
|
DEĞERLENDİRMEDE KULLANILACAK ARAÇLAR
|
Veri Toplama, Örneklem Belirleme, Tablo ve Grafik
Oluşturma
|
6.Sınıf
|
Problem çözme
Akıl yürütme
İletişim
İlişkilendirme
Araştırma
|
2 Ay
|
Dereceli
Puanlama Anahtarı
|
Sevgili öğrenciler,
Bu görevde sizden: Farklı
yaş gruplarına göre en sık sahip olunan kız ve erkek isimlerini araştırmanız
ve bu araştırma sonunda elde ettiğiniz verileri tablo ve grafikle göstermeniz
istenmektedir.
|
YÖNERGE: Projenizi
gerçekleştirirken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz
1.
3 kişilik bir grup oluşturunuz.
2.
Bir grup başkanı ve yardımcısı belirleyip görev dağılımını
yapınız.
3.
Yapacağınız çalışmanın zaman ve iş takvimini yapınız ve bu
takvime uygun çalışmalarınızı tamamlayınız.
4.
Araştırmanızın örneklemini belirleyiniz.(Örneklem
belirlerken: En az 100 veriye ulaşılmalı, farklı yerleşim yerlerini içermeli
ve bir aileden sadece bir veri alınmalı.)
5.
Yaş aralıklarını
belirleyiniz.(0-10, 11-20, 21-30, 31-40….. gibi)
6.
Verilere dayalı tahminler yapınız.
7.
Veriler üzerinde gerekli hesaplamaları (yüzde, aritmetik
ortalama gibi) yapınız ve elde edilen sonuçları yorumlayınız.
8.
Verileri tablo ve uygun grafikle gösteriniz.
9.
Yaptıklarınızı ve karşınıza çıkan sonuçları
raporlaştırınız ve projenizi arkadaşlarınıza sunumunu yapınız.
10.Çalışmalarınız puanlama anahtarına göre
değerlendirileceğinden puanlama anahtarını inceleyiniz.
11.Çalışmalarınızı zamanında tamamlayarak
kontrollerini mutlaka yapınız.
12.BAŞARILAR.
|
PROJE GÖREVİ DEĞERLENDİRME
ÖLÇEĞİ
Hazırlayanlar
:
Sınıfı
:
Değerlendirme Tarihi
:
Projenin Adı :
Gözlenecek
öğrenci kazanımları
|
Dereceler
|
|||||||||
Çok
İyi
(5)
|
İyi
(4)
|
Orta
(3)
|
Geçer
(2)
|
Zayıf
(1)
|
||||||
I.
Proje hazırlama süreci
|
||||||||||
1.Projenin amacını
belirleme
Projenin amacını belirleme
|
|
|
|
|
|
|||||
2.Projeye uygun çalışma
planı yapma
Projeye uygun plan yapma
|
|
|
|
|
|
|||||
3.Grup içinde görev
dağılımı yapma
İhtiyaçları belirleme
|
|
|
|
|
|
|||||
4.İhtiyaçları belirleme
Grup içinde görev dağılımı
yapma
|
|
|
|
|
|
|||||
5.Farklı kaynaklardan
bilgi toplama
Farklı kaynaklardan bilgi
toplama
|
|
|
|
|
|
|||||
6.Projeyi plana göre
gerçekleştirme
Projeyi plana göre
gerçekleştirme
|
|
|
|
|
|
|||||
TOPLAM
|
|
|
|
|
|
|||||
II.
Projenin içeriği
|
|||||
1.Türkçeyi doğru kullanma
|
|
|
|
|
|
2.Bilgilerin doğruluğu
|
|
|
|
|
|
3.Toplanan bilgilerin
analiz edilmesi
|
|
|
|
|
|
4.Elde edilen bilgilerden
çıkarımda bulunma
|
|
|
|
|
|
5.Toplanan bilgileri
düzenlemesi
|
|
|
|
|
|
6.Kritik düşünme
becerisini gösterme
|
|
|
|
|
|
TOPLAM
|
|
|
|
|
|
III. Sunu yapma
|
|||||
1.Türkçeyi doğru kullanma
|
|
|
|
|
|
2.Sorulara cevap verebilme
|
|
|
|
|
|
3.Konuyu dinleyicilerin
ilgisini çekecek şekilde sunma
|
|
|
|
|
|
4.Sunuyu hedefe yönelik
materyalle destekleme
|
|
|
|
|
|
5.Sunuda akıcı bir dil ve
beden dilini kullanma
|
|
|
|
|
|
6.Verilen sürede sunuyu
yapma
|
|
|
|
|
|
7.Sunum sırasındaki
özgüvene sahip olma
|
|
|
|
|
|
8.Severek
sunu yapma
|
|
|
|
|
|
TOPLAM
|
|
|
|
|
|
|
GENEL TOPLAM :
ALDIĞI PUAN:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder